Újdonságok a közelmúltból

A csomagolóipar mindenkor rendkívül innovatív volt. A gyártók és a megrendelők együttműködéséből állandóan új, piacképes csomagolások születnek. Számos lehetőség van a fejlesztésre: új termék csomagolása, meglévő csomagolások megváltoztatása, új előnyös anyagok vagy technológiák alkalmazása, divatok, trendek követése, valamint arculatváltás, a megrendelői kívánságok, és új előírások teljesítése. Napjainkban a legfontosabb irányelv a fenntarthatóság megvalósítása, amelyet új megoldásokkal lehet érvényesíteni.

Csomagolások a labdarúgó világbajnokságra

Budweiser sör

Az Oroszországban rendezett labdarúgó világbajnokságra a világ minden táján készültek az eseménnyel kapcsolatos reklám-, és ajándéktárgyak. Elsősorban a FIFA szponzorai tartották fontosnak a felkészülést. A Budweiser egy relatíven tartós, globális dizájnnal oldotta meg ezt a lehetőséget, úgy, hogy limitált mennyiséggel jelent meg a piacon. A csomagoláson a Budweiser ismert vörös színű csomagolásán a grafikai elemek a világbajnokságot hangsúlyozzák. A FIFA 2018 világkupa hivatalos sörének dobozán megjelenik a kupa logója és felirata is. A kereskedelemben a polcokon is előnyösen helyezhetők el a sörösdobozok úgy, hogy hármat egymás mellé raknak. A csomagolás erősíti az asszociációt a sör és a világkupa között, még azok számára is, akik a meccseket otthon nézik (a felmérések szerint 93 százalék).

Orosz kolbásztöltelék

Az orosz TAVR vállalat különleges reklámötletet valósított meg. A műanyag csomagolás egy futball labdához hasonlít, amelyet kolbásztöltelékkel töltöttek meg.

A Fette Compacting GmbH új kapszulatöltő gépe

A világ elsőszámú gyártója az ipari tablettázógépek terén a Fette Compacting GmbH. A multinacionális vállalat 2016-ban kiegészítette portfólióját a nagyteljesítményű kapszula töltőgépekkel. A vállalatnak a világon 40 országban van képviselete. Specialitása a nagyteljesítményű gyógyszeripari gépek gyártása. A Fette Compacting júniusban Frankfurtban az Achemán mutatta be legújabb fejlesztési eredményét az új FEC20-as kapszulatöltőgépet, amely a meglévő FEC40-es kisebb változata. Az innovatív technológiát most a közepes gyártási volumenekhez alkalmazta, amelynek teljesítménye óránként 200 ezer kapszula. Az FEC20-as és az FEC40-es technológiailag kiegészítik egymást, mindkettő azonos formátumú alkatrészeket alkalmaz megkönnyítve ezzel a gépek közötti alkatrészek cseréjét.

Gyógyszercsomagolás gyerekeknek

Közismert, hogy a kisgyerekek milyen nehezen veszik be a kanalas orvosságot. A megoldás a Cambridge Design Partnership (DHP) által tervezett csomagolás, amelyben a gyógyszer egy műanyagtasakban van, és nyomásra egy adagot lehet a gyerek szájába tölteni. A gyógyszer, illetve a hatóanyag mézbe van keverve, így szívesen veszik be a gyerekek. Az új gyógyszeres csomagolás, illetve a termék neve BeBetter, azaz tükörfordításban légy jobban (magyarul jobbulást kívánok). A hatszögletű tasak nem riasztja a gyerekeket, mivel lényegesen különbözik a szokásos gyógyszercsomagolásoktól. A tasak formája lehet eltérő is, lényegében csak az adagoló szerkezetet kell megtartani. Az újdonságot a 2018 párizsi Pharmapackon mutatták be a hatszögletű tasakkal. A tasakos, adagolós megoldás kényelmes könnyen kezelhető és a gyerekek is bizonyára megkedvelik.

Az Aduna új tea termékcsaládja

A brit piacon az Aduna 2013-ban kezdte el makebaobabamous bevezetését, amely egy afrikai szuper-termék. Az Aduna teák termékcsaládjának csomagolásán egy élénk grafika szerepel, amely Afrika szellemét idézi és a termék egészséges előnyeit sugallja. A márka gyorsan sikeres lett a brit piacon és további afrikai növények következtek, a moringa és a kakaó. Az Aduna sorozat alapanyagait még hibiszkusszal és kurkumával is kiegészítették. A dizájner Carter Wong, aki az alapgrafikát tervezte további grafikai és színválasztékkal folytatta a csomagolás fejlesztését az ízek megkülönböztetése érdekében. Az originális grafikai minták stílusa, amelyek tipikusan az afrikai anyagokra jellemzőek erősítik a márka hitelességét és a polcokon demonstrálják a teák erős ízét.

Lapos borospalack

A Garçon Wines bemutatta új, lapos borospalackját, amelyet a Slimline-Designs tervezett, és az RPC M & H Plastics gyárt Nagy-Britanniában. A környezetbarát, innovatív, 750 ml-es műanyagpalack bevezetése forradalmasítja a borkereskedelmet, a logisztikát és a szállítást is. Az úgynevezett postaláda bor forgalmazására a cég szerződött a megfelelő partnerrel. A műanyagpalackokat 100%-ban reciklált PET-ből gyártják, ezért jelenleg a “legzöldebb“ borospalackok, és ezzel a Garçon Wines a legfenntarthatóbb megoldást valósította meg. A reciklált műanyag lényegesen könnyebb, mint az üveg, viszont elég erős a postai szállításhoz és a postaládába is befér. Az új reciklált PET-ből készült borospalack forradalmasítja a bor csomagolását és szállítását, mivel a palack 87%-kal könnyebb és 40%-kal kisebb, mint a hagyományos borospalackok, ezáltal a bor szállítási láncában csökken a széndioxid emisszió és jelentősebb a fenntarthatóság.

Új, összenyomható flakonok

A nagy-britanniai Treaclemoon az RPC M&H Plastics céggel együttműködve a meglévő termékcsalád számára új flakonokat tervezett, melynek célja a termékek látványosabb megjelenése volt. A termékekhez két különböző flakon készült 75 ml-es a kézkrémekhez, és 150 ml-es a testápolókhoz. A kézkrém eddig tubusban volt, de az új polietilén flakonnal megtartották az összenyomhatóságot és megvalósult a termék megkülönböztetése a többi terméktől. Treacelemoon termékcsalád a felhasználók beállítottságához igazodik. Az új csomagolás lágy formája tetszetős és a markáns színek eredménye a termékek előnyös megjelenése.

Eiler Olga

no