Jó lehetőség előtt a vasúti árufuvarozás

A magyar vasúti árufuvarozási ágazat versenyképességét is fokozza a trieszti kikötő magyar koncessziós területe, valamint az ott megvalósítandó létesítmények. A beruházás mellett további infrastrukturális invesztíciók teszik majd lehetővé, hogy a magyar exportőrök 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz.

A tervezett kapacitás várhatóan évi mintegy 2 millió tonna, avagy 78 ezer konténer lesz. Ezeket a képességeket tovább erősítik majd a magyar-olasz infrastrukturális együttműködés eredményeként megszülető intézkedések.

Jelentősen növekszik Trieszt kereskedelmi szerepe, ami elsősorban a város elhelyezkedésének és infrastrukturális fejlettségének köszönhető. Az ide érkező forgalom tavaly 50 százalékkal nőtt: mintegy 3000 vasúti szerelvény érkezett Ausztriából, Csehországból, Magyarországról, Szlovákiából és Németországból Triesztbe.

A Rail Cargo Group 45 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a vasúti piacon, amellyel egyértelműen vezető szerepet tölt be, olvasható a logisztika.com oldalán. A Rail Cargo Group jelentős logisztikai partnerként biztosítja szolgáltatásait a trieszti szabadkikötőben.

Magyarország számára a Triesztben megvalósítandó beruházás különösen fontos, lévén Olaszország hazánk ötödik legnagyobb kereskedelmi partnere, egyben az ötödik legfontosabb beruházó. Hazánkban jelenleg 700 olasz vállalat több mint 15 ezer munkavállalót foglalkoztat. Trieszt és Budapest között eddig is gyors ütemben fejlődtek a gazdasági kapcsolatok: míg 2015-ben még csak hetente egy vonatpár közlekedett a két város között, mára azonban ez a szám húszra emelkedett. Ennek a volumennek a jelentős részét, több mint egyharmadát az RCG bonyolítja. A budapesti, Elisabeth Shuttle nevet viselő vonatpár heti 12-14 körfuvarral – 76 TEU kapacitással körfuvaronként – főként elektronikai cikkeket és élelmiszereket továbbít.

no